Venezu har gjort flere hundre direkte rekrutteringer og vi kan trygt si at å rekruttere Katarina er en av de aller beste
De klassiske historiene på Venezu.no, under «Venezu stories», handler om de som begynte sin karriere i Venezu og så gikk videre, men Katarina Halkinrud er et unntak i så måte.
Katarina jobbet i HP som Nordic consumer print and marketing lead da Venezu tok kontakt. Vi hadde profilert henne og mente at hun passet perfekt til stillingen som Audience Marketing Manager i Microsoft. Venezu har rekruttert over 150 personer til Microsoft og vi visste utmerket godt hva vi så etter, og den profilen og erfaringen hadde Katarina.
Katarina trivdes godt i HP, men vi var sikre på at Microsoft var det rette valget videre for henne. «Vil du fortsette å selge utstyr for en bransje i nedgang (les: utskrift av dokumenter og bilder i forbrukermarkedet), eller vil du være med og forandre verden og hvordan vi jobber?» Dette, sin egen magefølelse og familiære råd avgjorde saken, Katarina var nå en Microsoft’er!
Det tok kun syv måneder i den opprinnelige stillingen før Katarina ble forfremmet. Nå ble ansvaret og jobben på nordisk basis.
Etter nærmere to år i Microsoft hadde de også lagt godt merke til henne i Irland. På dette tidspunktet hadde hun vært ansatt via Venezu, og det var på tide å takke for seg som innleid konsulent for en rolle i EMEA HQ for Microsoft som Partner Development Manager. Kort fortalt skulle hun da støtte innovative softwareselskaper som hadde potensialet til å bli skypartnere av Microsoft samt hjelpe dem med å lykkes på Microsoft sin plattform og med videre internasjonal vekst.
Den neste rollen i Irland var som Cloud Strategist for Apps & Infrastructure og nå handlet det om å hjelpe norske SMB kunder å bli mer effektive ved å bruke Microsoft sine løsninger.
Til sammen var Katarina to år i Irland før Microsoft Norge tilbydde henne en spennende rolle som Territory Channel Manager for Azure og local startup lead. Den første delen handlet om å sørge for at norske SMB’er tok i bruk Microsoft sin teknologi via partnerapparatet
Den første delen handlet om å drive digital transformasjon med Microsoft sin teknologi mot norske SMB’er. Arbeidet fokuserte på å bygge en sterk salgskanal gjennom norske IT-partnere, med mål om å sammen skape gode løsninger for felles kunder. Dette innebar aktivt stakeholder management, salgsaktiviteter og strategisk relasjonsbygging for å sikre langsiktig verdi mot kundene og vekst i partnerøkosystemet.
Den andre delen var minst like spennende: bygge opp et partnerprogram med relevante start-ups og inkubatormiljøer i Norge. Disse skulle så følges opp med onboarding og ikke minst sørge for at de lyktes. Over fire år jobbet Katarina med dette før hun deretter gikk videre til sin nåværende rolle som Enterprise Partner Sales Manager.
Tenker du som leser dette at «dette var mange forskjellige roller i et selskap?» Det har du kanskje rett i, men Microsoft ønsker ikke at en skal «gro fast» for lenge et sted. Up & forward!
Ung, fremadstormende og en rekke spennende roller. Men det er mer! Har du hørt om TechBar? Det er et nettverkstreff for IT og teknologi der bransjen møtes til after work med jevne mellomrom. Katarina er en av initiativtakerne, og det har blitt en suksess fra første dag! Arrangementene samler nå mer enn 300 deltakere hver gang og med sterkt økende tall.
Hva er det som gjør Katarina til en av de beste rekrutteringer som Venezu har gjort? Hun har energien, pågangsmot og er en «maskin». Katarina er et utpreget «ja»-menneske og har en can-do-attitude som er helt unik! Det å være blid, positiv og ville det beste for kundene sine er den beste oppskriften for å lykkes så godt som hun har gjort!
Vi gleder oss til å følge med videre i karrieren din, Katarina!