Teori og praksis

Det høres fjongt og fint ut, og det høres lett ut, å bare sette i gang med Hubspot og dermed så tiltrekker en seg flere kunder. Vi i Venezu ønsker ikke å være som de andre byråene og vi sier høyt og tydelig at så lett er det ikke.

Som med alt annet så kreves det tid, innsats, stamina og ikke minst innhold. Oppskriften på å mislykkes er å tro at det er enkelt og ikke legge nok arbeidsinnsats i din Hubspotsatsning. Det som skiller Venezu fra våre konkurrenter er at vi kommer fra salgssiden og ser på markedsføring fra det perspektivet. Markedsavdelingen sin jobb er å støtte salgsavdelingen, det viser også Hubspot sin teori – ref. figuren ovenfor. Da må en ta det utgangspunktet i jobben som skal gjøres. Ett lead er ikke et lead, for å ta et enkelt eksempel. Vi i Venezu har jobbet med titalls av markedskampanjer der vår kunder har bedt oss påvirke allerede eksisterende «leads». Det at de har begynt å motta nyhetsbrev, eller at de har fått en julehilsen fra dere, gjør dem ikke til kvalifiserte leads. Book derfor et møte med oss der vi hjelper dere med grunnleggende råd, oppsett og leadskvalifisering.

Kontakt oss