Hvordan komme i gang?

Hvordan komme i gang?

Teorien bak HubSpot er skissert i figuren nedenfor. De ønsker at deres kunde skal fullt integrere HubSpot, og arbeidsmetodikk, i sine organisasjoner. Det er ingen grunn til å gå «all-in» fra første dag. En må lære å krype før en kan gå. Vi ser at det de fleste av våre kunder ønsker, er «enkelt»: de ønsker å tiltrekke seg flere kunder de også. Da er det Marketing Hub som er det sentrale. Og i de aller, aller fleste tilfellene så vil de være tilstrekkelig for deg som kunde.

Vi har allerede sett at det sentrale for å begynne med HubSpot er å tilby godt innhold som kan lastes ned / som dere tilbyr til potensielle kunder. Et eksempel på et ambisjonsnivå som dere kan komme opp på i løpet av en periode på 6-9 måneder fra oppstart kan være som følger for dere som B2B-bedrift:

  • HubSpot oppe og går, optimalisert mot deres websider
  • Googleannonser tilpasset og tilpasset innhold / tjeneste / tilbud
  • Selskapsblogg oppe og med interessant innhold
  • Nyhetsbrev sendes ut (merk at her ser vi at «less is more!)
  • Linkedin- og Facebookoppdateringer på jevnlig basis
  • Forsøke å få redaksjonell omtale i aktuelle medier (det igjen gir f.eks. Linkedinoppdateringer en voldsom effekt + besøk på websider)
  • Innhold som er «annerledes» enn konkurrentene. Ingen gidder å lese bare produktoppdateringer i nyhetsbrev
  • Tilby «gratis» verdiøkende innhold via bedriftens nettsider
  • Jevnlig oppfølging av leads via telefonen

Noen av våre kunder ønsker å ta full eierskap til dette over, men trenger hjelp til å sette opp HubSpot og interne rutiner. Andre ønsker en semi-løsning mens andre igjen ber oss om å også ta ansvaret for deres innhold.

Kontakt oss