• home
  • Danish
  • English
  • Swedish
  • Norsk

Hubspot

Under forrige punkt, Inbound Marketing, leste du om de fire stegene som danner logikken for softwareverktøy som Hubspot. For mange er Inbound Marketing og Hubspot to sider av samme sak men det finnes en rekke andre verktøy som gjør nøyaktig det samme, blant annet Click Dimension og Lead Forensic.

Nøyaktig hva er Hubspot? Det er et verktøy som hjelper deg med markedsføring, salg og kundeservice og som er blitt markedsledende innenfor området. Grunnen til at Hubspot har blitt så populær blant brukerne er rett og slett at det både hjelper en med å generere kunder men også å beholde dem. Det at en kan gjøre alt i ett system er også med til å bidra til populariteten.

Dersom du Googler Hubspot vil du finne uendelige mange artikler om programvaren så derfor vil vi holde det enkelt her slik at det skal være enklere å forstå hva de kan brukes til:

I bunn av systemet er det et CRM-verktøy: dette må en ha for å ha oversikt over nye og potensielle kunder. Videre er det et system der du enkelt kan samle inn epostadresser og kommunisere med nye og eksisterende kunder. Det er også et verktøy for å lage websider for kampanjer (landingssider) men også et utmerket verktøy for å lage og vedlikeholde bedriftens blogg. Alt handler om innhold og å kommunisere mot kundene. Det er også integrert mot Google og en kan på den måten bedrive søkemotoroptimalisering i programvaren. Som ikke det er nok så kan en styre all markedsføringen i sosiale medier fra Hubspot: Facebook, LinkedIn, Instagram og Twitter. Dermed kan en lett kommunisere og ha kontroll på det som går ut. 

Landingssidene kan du tilpasse den enkelte brukeren og en har et uendelig antall muligheter når det gjelder analyser på ett sted. Om en ønsker det så kan en erstatte sine eksisterende sider med Hubspot 100 % men det kan også brukes i tillegg til de eksisterende websidene dine. Selvsagt er det også live chat slik at en kan kommunisere med kunder og ulike skjemaer for tilbakemeldinger.

Hubspot har også en virkelig kul møtebookingsapp som gjør at kunder og potensielle kunder kan gå rett inn i kalenderen din og booke møte direkte med deg. Når de har registrert seg med sin epostadresse vil du også kunne overvåke hvilke av dine sider kundene er inne og ser på, og du kan deretter ringe dem, gjøre møtebooking med et målrettet salgsbudskap og close salget i møtet.

Sist men ikke minst, som vi var inne på under Inbound Marketing, så er det ultimate målet å «begeistre» kundene, med andre ord at de liker så godt deg som leverandør og partner at de blir ambassadører for deg.

Om du vurderer å investere i Hubspot anbefaler vi å snakke med et selskap som Venezu som kommer fra salgssiden. Det er det som gjør oss unikt. Alle andre av våre konkurrenter kommer fra markedssiden og har den tilnærmingen – vår hypotese er annerledes enn de andre og vi tror at du vil ha stor verdi av å ta et møte med oss og høre om hva vi tenker. Vi er Hubspotpartner men vi tror ikke at en skal legge alle eggene i en kurv og utelukkende satse på Hubspot. Venezu har selvsagt Hubspot selv og det er hvordan markedsmiksen bør være vi vil kunne gi dere et unikt innblikk i – samt hvordan vi ser de meste proffe aktørene jobber med denne miksen: både benytte seg av møtebooking og digitale tjenester samtidig.